Snel maar verantwoord groeien . . . . . Hoe doe je dat?

Niet iedere ondernemer wil blijven groeien. Ze zijn blij met het huidige bedrijfsresultaat en formaat. Toch moet iedere onderneming groei nastreven. Niet zozeer groei in omvang of omzet, maar wel door productoptimalisatie, modernisering van structuren en klanttevredenheid. Berusting en routine behelzen een gevaar bij langdurig ondernemerschap. ‘Het is altijd goed gegaan, dus zal het ook wel altijd goed blijven gaan” Lees meer…

Wat is de onderliggende vraag bij jouw fundings verzoek?

Voor de Covid pandemie voerde ik gemiddeld twee keer per jaar projecten uit in ontwikkelingslanden. Het zijn interessante trips. Leuker dan vakantie en met een grote mate van voldoening. Bovendien leer ik er veel van. De organisatie PUM (programma Uitzending Managers) zendt mij regelmatig voor twee weken uit om bedrijven te adviseren die een verzoek voor ondersteuning hebben ingediend. De problemen in Lees meer…

Een bedrijfsanalyse, dè basis voor een kansrijke toekomst.

Het speelveld waarin jouw onderneming actief is, verandert continue in een steeds hoger tempo. Het is belangrijk dat jouw organisatie daarmee in de pas blijft lopen. En naadloos aansluit op de behoeften van jouw afnemers. Door met enige regelmaat een bedrijfsanalyse uit te voeren, maak je je bedrijf kansrijk voor de toekomst. Analyse met onafhankelijke blik Het is verleidelijk om Lees meer…